آیا کرفور یک شرکت صهیونیستی است؟(هایپر استار)

آیا کرفور یک شرکت صهیونیستی است؟(هایپر استار)

 
آیا کرفور یک شرکت صهیونیستی است؟



با یک جستجوی ساده در اینترنت، در خصوص فروشگاه های "کرفور" اطلاعاتی به دست می آید، 
که قابل تامل است.
شرکتی که گرچه با نام اماراتی یا فرانسوی مشغول فعالیت است، اما اطلاعات به دست آمده، حکایت از صهیونیستی بودن این شرکت دارد. شرکتی که با تغییر نام و با هدف از بین بردن حساسیت ها، به صورت موزیانه در ایران، مشغول فعالیت است
.
در این خصوص هم سایت های ضد انقلاب و هم انقلابی به این مسئله اذعان دارند، که به چند نمونه از آن اشاره می شود
:

1- " فروشگاه زنجیره ای کرفور که متهم به کمک به اسراییل می باشد، در زمان جنگ غزه بارها مسلمانان و گروههای چپ، شعب این فروشگاه را در فرانسه اشغال کرده و شعارهایی در این زمینه دادند." این مطلبی است که سایت ضدانقلاب بالاترین باتیتر "ورود بی سروصدای اولین فروشگاه خارجی وحامی اسراییل درتهراندرتاریخ 2009/10/03 با کدخبر ۱۷۸۴۲۵۵ منتشر کرده است
۲- سایت ضد انقلاب پیک نت هم درخبری به تاریخ ۹بهمن ۱۳۹۰ نوشته است: "سهامداران اصلی این فروشگاه درفرانسه صهیونیست ها هستند'
۳فعالان مغرب نیز خواستار تحریم كالاهای صهیونیستی شدند.
خبرگزاری فارس: "فعالان مغربی بر ضرورت احیای تبلیغات تحریم كالاهای رژیم صهیونیستی و شركت‌های كمك‌ كننده به این رژیم در مغرب تأكید كردند." 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، "انیس بلافریج" عضو "طرح ملی تحریم اسرائیل" گفته كه این تبلیغات بر كنترل كالاهای ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین و شركت‌ هائی كه بخشی از مالكیت آن اسرائیلی است، از جمله شركت فرانسوی "كارفور" در مغرب و شركت "فاگور" اسپانیا كه بزرگترین واردكنندگان كالاهای اسرائیلی هستند، متمركز خواهد بود. 
۴-روزنامه ابتکار نیز در 88/7/12 نوشت:
یک فروشگاه زنجیره ای فرانسوی - اماراتی در حالی از یک ماه قبل بی سر و صدا، کار خود را در غرب تهران آغاز کرده است، که طبق گزارش رسانه ها، با وجود خارجی بودن صددرصد آن، از دولت نهم مجوز فعالیت گرفته است. آن جا که این فروشگاه متهم به کمک به اسرائیل شده بود، در زمان جنگ غزه بارها مسلمانان و گروه های چپ، شعب این فروشگاه را در فرانسه اشغال کرده و شعارهایی در این زمینه دادند.به گزارش "آینده"، برخی ویژگی ها باعث شده تا افتتاح یک شعبه از فروشگاه زنجیره ای هایپر استار در غربی ترین نقطه تهران، مرکز توجه بسیاری از شهروندان تهرانی شود.این شرکت اولین مارکت واقعی خارجی در تهران است و گویا طبق توافقات با دولت ایران قرار است شعبی در کرج، مشهد، اصفهان و شیراز نیز ایجاد کند.
فروشگاه هایپر استار نخستین فروشگاه زنجیره ای خارجی در زیربنای 9 هزار متر مربع است که 25 درصد سهام آن متعلق به گروه فرانسوی کرفور و 75 درصد آن متعلق به شرکت اماراتی است و تا کنون 60 میلیون دلار در این فروشگاه سرمایه گذاری شده که قرار است به 400 میلیون دلار برسد. جالب اینجاست که این فروشگاه که عملا شعبه ای از فروشگاه مشهور و بین المللی کرفور فرانسه به شمار می رود، از روزنامه فیگارو در جریان جنگ اسرائیل - غزه مطلبی را منتشر کرد، که شاید یکی از دلایل پرهیز استفاده از نام واقعی شرکت توسط مدیران این شرکت و کشور میزبان باشد، نام کررفور استفاده نمی کند.
این فروشگاه در حالی مجوز فعالیت در ایران گرفته که شعب اصلی آن در فرانسه، بارها با تنش هایی از سوی مسلمانان همراه شد.از آن جا که این فروشگاه متهم به کمک به اسرائیل شده بود، در زمان جنگ غزه بارها مسلمانان و گروه های چپ، شعب این فروشگاه را در فرانسه اشغال کرده و شعارهایی در این زمینه دادند که در نتیجه کارفور به خاطر بایکوت مسلمانان سال گذشته مواجه با ضرر بی سابقه ای شد. احتمال می رود علت این که در ایران اقدام به احداث فروشگاه کرده اند بیشتر به خاطر تبلیغ این فروشگاه نزد مسلمانان باشد.البته دلیل ارائه مجوز احداث این فروشگاه در دولت نهم، رقابت فروشگاه های داخلی با این برند خارجی و ارتقا» سطح کیفی آن ها و از طرفی کاهش تورم و فشارهای اقتصادی ناشی از آن ذکر شده است.
مارک کوربیون " مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای هایپر استار، درباره دلیل تغییر نام این فروشگاه را از کرفور به هایپر استار می گوید :25 درصد از شرکت متعلق به شرکت "کرفور" فرانسه است، ولی به دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و فرانسه این شرکت از ما خواسته که فعلا اسم "کرفور" را به کار نبریم و مجوزی برای ما صادر نکرده است. 75 درصد مابقی متعلق به شرکت "مجید الفوت" امارات است. نکته جالب توجه این است که شعبه کرفور در لاهور پاکستان نیز با نام هایپر استار مشغول به کار است و این در حالی است که هیچ شعبه دیگری از این مارک در سایر کشورها، با نامی غیر از کرفور فعالیت نمی کنندhttp://ghasemi57.blogfa.com/."



|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : مهدی استیری
تاریخ : پنج شنبه 18 خرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: